Reklama dźwignią handlu

Streamingowe serwisy muzyczne w Polsce pojawiły się całkiem niedawno. Inicjatywa jest jak najbardziej potrzebna i została dobrze przyjęta. Pozostaje jednak wciąż wielu użytkowników Internetu, którzy o istnieniu Spotify, Deezera, czy WiMPa (i innych) nie mają zielonego pojęcia. Co z reklamą?

„WiMP zapodaje muzę w Play” – tako rzecze rzecznik Play

Największym rozgłosem medialnym cieszy się obecnie WiMP. Współpraca z siecią Play gwarantuje serwisowi poszerzenie grona potencjalnych użytkowników. Partnerzy dobrali się nawet kolorystycznie ;) Kooperacja rozpoczęła się na początku roku 2013 (http://www.blogplay.pl/2013/01/wimp-zapodaje-muze-w-play/). Zaletą użytkowania WiMPa w sieci Play jest brak opłat za transmisję danych. Pierwszy miesiąc próbny jest darmowy, natomiast koszt dalszego użytkowania wynosi 19,99zł miesięcznie.

Konkurs na Facebook

Ostatnio na fanpage`u Play na Facebooku pojawiła się aplikacja konkursowa „Wygraj WiMPrezę!” (http://wimpkonkurs.play.pl/). Zabawa polega na skomponowaniu listy imprezowych hitów oraz ich publikacji. Następnie należy napisać, dlaczego to właśnie dana osoba zasługuje na WiMPrezę. Zwycięzca konkursu będzie mógł bawić się na domówce zorganizowanej przez Play wraz z 50 znajomymi. Na wydarzeniu nie zabraknie oczywiście muzyki puszczanej zgodnie z polityką serwisu WiMP. Gospodarz imprezy dodatkowo otrzyma smartfona HTC One. Nagroda bardzo atrakcyjna, a zadanie – dziecinnie proste. W tym cały urok reklamy poprzez konkursy na Facebooku: uczestnicy nie muszą włożyć zbyt dużo wysiłku w zadanie konkursowe, natomiast udział w konkursie pociąga za sobą korzystanie z danego produktu lub usługi, a tym samym – promowanie.

 Pierwszy zwycięzca i reakcja tłumu

Na stronie Play na Facebooku pojawiły się już zdjęcia z domówki pierwszego zwycięzcy (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151522766648005.1073741826.188351153004&type=1). Udokumentowanie zdarzenia, na którym wszyscy uchwyceni są w momencie świetnej zabawy oraz liczne zbliżenia na aplikację WiMPa w nowym smartfonie również mają na celu zachęcić innych do korzystania z usługi. Cóż, komentarze są różne. Czasem złośliwe, czasem pochlebne, parę lajków… Jak na początek wystarczy ;) Do rozdania pozostało jeszcze 19 domówek, na które na pewno znajdą się chętni.

 Mało, mało….

Jedno jest pewne: serwisom streamingowym wciąż brakuje porządnej kampanii reklamowej, która przedstawiłaby sedno sprawy w sposób jasny i klarowny, a przede wszystkim – dałaby znać o tym, że streaming nie taki straszny, jak się wydaje ;)

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s